Autor Wiadomość
Nortix
PostWysłany: Nie 13:06, 19 Lip 2009    Temat postu: Elven Elder

Elven Elder


Na początek troszkę o EE – jest to typowy buffer/healer stworzony do gry w Party. Posiada dość szeroką gamę bufów, dostosowaną głównie do Tanków. Posiada również skile leczące – Grater Heal oraz Vitalize. Brakuje mi u niego jedynie Grater Battle Heala, ale jakoś da się przeżyć tą stratęn.
Jak, napisałem wcześniej, EE ma swoje plusy, teraz postaram się o nich wspomnieć.

Pierwszym plusem, jaki trzeba wymienić, jest duży c.speed. EE z DYE na +4WIT -4MEN (co powoduje mniej MP o ok.80 oraz ok 1-2 MP mniej przy regeneracji na tick), Armorem z +na c speed oraz z ACUMENEM w broni potrafi wycisnąć 1250 c.speed (z ACUMENEM, BERSERKIEM I DANCE OF CONCENTRATION). Pozwala to na rzucanie grater heala z prędkościa battle heala.
Kolejnym plusem jest oczywiście buffek Agility (tylko EE go ma), bardzo przydatny dla daggerów.
Jako ogromny plus można zaliczyć skile Return i Party Recall (kilka razy skill PT recall uratował tyłki osobom z mojego Party).

Ekwipunek:
Na początek oczywiście wrzucamy Devotion Set oraz Bron top ng, potem top dg. Setu do 40lvl jak dla mnie nie ma sensu zmieniać.
Przy 40 lvl zmieniamy set na divine (chociaż ja biegałem w Karmianie), ze względy na większą ilość MP. Karmian też może być, 200MP aż tak dużej różnicy nie zrobi. Broń polecam Crystall Staff + ManaUP. Homek z Conv odpada, bo strata na HP jest baardzo drastyczna. Mp i tak w zupełności wystarczy.
Dalej składamy sobie BW robe, zdecydowanie najlepszy set dla supporta. Broń zostawiamy tą samą, ewentualnie można wrzucić homka z ACU.
A grade to majestic, broń zmieniamy na dasparation staff z ManaUP lub som z ACU. Niektórzy powiedzą, że lepiej nadal zostać przy homku albo CrystallStaff, bo ilość heala nie zależy od m.atk. Błąd!! Im więcej m.atk tym wiecej heala. Jest jednak pewna granica, powyżej której ilość przywracanego HP sie nie zmnieni. Dla EE jest to 700 m.atk. Tutaj wykres, jak zmienia sie przywracane HP względem m.atk (wykres robił hillfazer, nie ja). Testowany na EE 70+

matk heal
173 803
196 816
238 839
280 862
452 954
487 972
511 984
551 1006
595 1029
629 1046
677 1059
727 1061
830 1065
901 1067
1038 1072

Ponadto zakładamy naszemu elderowi DYE +4WIT – 4MEN oraz +4CON -4STR.


Teraz troszeczkę o taktyce w różnych sytuacjach.

Za PVP nie warto się nawet brać, jako szanujący się support, w naszych statystykach powinniśmy mieć 0pvp i 0pk;p. Osobiście, jeśli ktoś prubuje mnie zabić, wrzucam return, bardzo przydatny skill xD.

Mass PVP:


Oczywiście dbamy tutaj o to, aby wszyscy byli na bufkach (bufowanie całego PT to strata ok ½ MP). Magom dajemy: shield, wind walk, agility, wild magic,. Concentration, Mental shield, resist shock i poison. Jesli maja tarczę, dorzucamy bless shield i advanced block). Dla fighterów wszystkie buffki oprócz wild magic, concentration i holy weapon. Jesli nie maja tarczy, odrzucamy advanced block i bless shield. Dalej musimy pamiętać, że jako healer jesteśmy jako pierwsi do odstrzału, Warto mieć set majestic, bo na pewno ktoś będzie prubował nas stunować. Należy się ustawić z boku i utrzymywać PT przy życiu. Jesli widzimy,że sytuacja jest beznadziejna, używamy skila Party Recall (tylko nie mówcie, że tchórzostwo!!)

EXP samotny :

No cóż, do 20 lvl expimy task jak inni magowie. Po zmianie profesji po raz 1-szy nadal expimy w taki sposób do 25 lvl. Potem można się przenieść na ROD, ROA, i bić TYLKO undeady skilem disturb undead. Potem przenosimy się na wastelands i bijemy kościotrupy. Po 40lvl expimy tylko w Party (przerabianie na warriora z dualami sie nie sprawdza). W ostateczności przy lvlach 45-50 można probować na Death pass/ dragon valley.

PT exp:

Tutaj oczywiście EE sprawdza się jak najlepiej. Przed expem bufujemy całe PT, zależnie od mobkow, na jakie idziemy (zwracamy uwagę na to, czy rzucają poison, sleep i czy stunują). Podstawowe bufki to: dla magow - shield, wind walk, wild magic i concentration, dla warriorow: shield, might, agility, wind walk, oraz w zależności od tego, czy maja tarcze – bless shield i advanced block. W expieniu w PT EE dobrze się sprawdza, ponieważ nie traci zbyt szybko MP. Ja musiałem robić resty dopiero przy full party bez porządnego tanka. Jeżeli w PT nie ma bisha, skupiamy się tylko na leczeniu, nie rechargujemy. Jesli jest bish, nie healujemy, skupiamy się tylko na recharge innych magów, tankow(pamiętajmy, że nie mogą być wiecej niż 10lvl wyżej. Jesli w PT jest jeszcze SE, najlepiej będzie, gdy EE healuje a SE recharguje (SE ma duzo mniejszy c.speed). Najlepiej jest, gdy w PT mamy porządnego tanka (czytaj – umiejącego utrzymywać moby przy sobie. Wtedy mamy tylko 1 osobę do leczenia i idzie nam to wspaniale:). Musimy rownież pamiętać, aby tank mial stale MP. W kryzysowych sytuacjach nie polecam używania battle heala – healuje mało i zabiera dużo MP. Ja osobiście leczyłem, używając na zmiane grater heal i vitalize (ze względu na duży reuse grater heala:), jest to efektywne i nie tracimu tyle MP co bish używający grater battle heal. Jeżeli tylko moby nie biją innych człoków PT, osoba, którą leczymy nie zginie. W przypadku, gdy zaczyna nam brakować MP, a nic nie wskazuje na to, iż moby zginą zanim braknie MP, używamy skila Party Recall. Uchroni to przed zostawieniem na polu walki cennych dropów (nigdy nie zapomne, jak kiedyś wracaliśmy na 7 pietro TOI po Avadon Tunic). Dlatego też musimy stale utrzymywać ilość MP powyżej 300.

Poradnik został napisany bazując na Lineage2 C4!

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group