Forum www.lineage2mania.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Łowienie ryb w C4

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.lineage2mania.fora.pl Strona Główna -> Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Nortix
Administrator



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Male

PostWysłany: Wto 8:25, 21 Lip 2009 Temat postu: Łowienie ryb w C4

Zacznij od pogadania z Fishermanem (grocery/magic store każdego miasta) i wybierz "Teach me to fish". Musisz wykupić konieczne cztery skille: Fishing/Reeling/Pumping/Fishing Mastery. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie 3 z nich (fishing to zawsze lvl 1) tym samym lvlu. A nawet jest to koniecznie, bo różnica większa niż 2 lvle odbija się 5% penalty na dmgu zadawanym rybie. Całkowity koszt wymaksowania wszystkich skilli do lvlu 26 (max): 3,785,200a

Level Fishing Mastery determinuje rodzaj, lvl i kolor ryby którą wyłowisz. I tak:

Level 1-3: Green fish (Small, normal, Big)
Level 4-6: Jade fish (Small, normal, Big)
Level 7-9: Blue fish (Small, normal, Big)
Lvl 10-12: Yellow fish (Small, normal, Big)
Lvl 13-15: Orange fish (Small, normal, Big)
Lvl 16-18: Purple fish (Small, normal, Big)
Lvl 19-21: Red fish (Small, normal, Big)
Lvl 22-24: White fish (Small, normal, Big)
Lvl 25-27: Black Fish (Small, normal, Big)

Generalnie około 50% ryb będzie miało ten sam lvl co twoje expertise, około 45% 1 lvl niżej, i 5% 1 wyżej. Rzadko zdarzyć się może że wyłowisz rybę niższą/wyższą o 2 lvle.

Teraz musimy kupić wędkę. Pamiętajmy o tym by używać wędki na którą mamy mastery! Wędkę kupujemy u fishermana. Dzielą się one na grades i kosztują:

Baby Duck Rod ( NoGrade ): 36k
Albatross Rod ( D ): 120k
Pelican Rod ( C ): 480k
Kingfisher Rod ( B ): 1.44m
Cygnus Pole ( A ): 4.8m
Triton Pole ( S ): 12m

Teraz musimy zakupić przynęty (Lure). Są 3 rodzaje przynęt - dzielimy je na kolory: Yellow, Green, Purple. Rozróżniamy ich 3 'poziomy' (grade): Low, Medium, High. Różnica między grades jest taka, że im wyższy grade tym większa szansa na wyciągnięcie lepszej ryby oraz taka że ryby chętniej i szybciej łapią przynęte.
Dla początkujących zostały przygotowane "Beginner Lures". Ale te są specjalne. W czasie łowienia pokażą Ci, których fishing skilli używać. Minusem jest to że wyciągniesz na nich tylko słabe rybki. Jednak są świetne jeśli łowisz po raz pierwszy. Wszystkie wędki używają tych samych lure, od Ciebie tylko zależy które kupisz.

Ceny Przynęt:
Green Colored Lure - For Beginners: 60a
Purple Colored Lure - For Beginners: 84a
Yellow Colored Lure - For Beginners: 72a

Green Colored Lure - Low Grade: 120a
Green Colored Lure - Medium Grade: 144a
Green Colored Lure - High Grade: 180a

Purple Colored Lure - Low Grade: 180a
Purple Colored Lure - Medium Grade: 216a
Purple Colored Lure - High Grade: 240a

Yellow Colored Lure - Low Grade: 144a
Yellow Colored Lure - Medium Grade: 180a
Yellow Colored Lure - High Grade: 216a


Różnice między przynętami są takie, że konkretne kolory powinny Ci pomóc łapać różne typy ryb (ugly, nimble, fat)
Jeśli zaufać opisowi przynęt, green powinny częściej łapać "nimble fish", yellow "ugly fish", purple "fat fish"

W praktyce jednak wg. testów wygląda to tak:

Green: 54% Ugly, 31% Nimble, 15% Fat
Purple: 28% Ugly, 32% Nimble, 40% Fat
Yellow: 41% Ugly, 9% Nimble, 50% Fat

Shoty do łowienia (Fishing Shots):


Jak każda broń, wędka może używać shotów (x1). Robi się je ze "sweet fluid". Jest to drop z questa, chyba jedynego z którego należy a nawet trzeba korzystać od lvla 1-78. Quest bierzemy od Fishermana - "Quest for Fishing Shots". Sweet Fluid dropi raczej rzadko. Za 1 sweet fluid otrzymamy następujące ilości shotów:

66 - no grade
40 - D
28 - C
8 - B
5 - A
4 - S grade

Liste mobów które dają Sweet Fluids można znaleźć TUTAJ
Shoty, kiedy użyte, podwajają dmg zadany rybie. Pamiętajmy jednak że gry użyjemy złego skilla z shotem, podwoją one heal jaki damy rybie! Nie można ich też wrzucić na "auto-spam".

Jak łowić?


Zaczynamy do sprawdzenia ekwipunku. Wędka, shoty, przynęty, skille... Są? To do roboty.
Z mojego własnego doświadczenia: proponuję ustawić osobny pasek skrótów tylko na fishing.
F1 - Fishing skill
F2 - Pumping skill lub Reeling skill
F3 - Reeling skill lub Pumping skill
F4 - Fishing Shots
Fx-Fx - KONIECZNIE wrzućcie broń na pasek skrótów i shoty do broni i jakiś dmg skill! Czasami z fishing zamiast ryby wyłowić można moba (najczęściej 'zielony' lvlem, zawsze dopasowany do lvlu łowiącego) Pamiętajcie że wędką nie można w żaden sposób zaatakować! Mob oprócz atakowania, rzuca zabawną klątwę, dającą ten sam efekt co Mystery Potion. Gdy go zabijesz, rzuca shoty, przynęty, czasem proofs of fishing i adenę.
Jeśli wszystko mamy już przygotowane, zakładamy wędkę, zakładamy wybrane przynęty i idziemy szukać miejsca połowu. Woda musi nam sięgać minimum ponad głowę. Jest kilka takich miejsc w execution ground na przykład, ja sobie upodobałam południowe wyjście z Giran, Heine oraz urwany most w Rune Town. Pamiętajmy że jeśli ryby będą dość ciężkie do złowienia rozwiązaniem jest zwiększenie/ew. wymaksowanie skilli na fishing.
Stajemy na brzegu wody, używamy skilla Fishing i nasza postać zaczyna łowić.
Proces łowienia jest prosty. Pokazuje się nam okienko z widokiem spławika. Gdy ryba złapie przynęte, pojawi się pasek z jej HP i stoper odmierzający nam czas.
Wygląda to tak: Fishing Interface
Teraz zaczyna się zabawa. Mamy dokładnie 30 sekund na złapanie ryby, czyli sprowadzenie jej do 0 hp. Jest kilka sposobów na obserwowanie ryby i używanie skilli by ją złapać. Obserwowanie spławika i ruchu ryby jest jednak męczące i zawodne.. Zauważyłam że najłatwiej jest obserwować jej HP. I tak:
- Jeśli pasek HP ryby stoi w miejscu : używamy skilla Pumping
- Jeśli pasek HP ryby rośnie w prawo : używamy skilla Reeling
Tutaj liczy się cierpliwość i spotrzegawczość. Lepiej poczekać chwilkę i zobaczyć czy hp się podnosi czy napewno stoi w miejscu, niż użyć pumping o ułamek sekundy za późno i uleczyć rybę. Pamiętajmy że sukces w użyciu skilla zadaje rybie dmg, ale jeśli użyjemy złego skilla - leczymy rybę! Jeden zły ruch może zdeterminować cały efekt łowienia. Między skillami oczywiście używamy shotów według chęci. Jeśli nam się uda- łowienie zakończy się i dostaniemy komunikat o udanym łowieniu oraz rybkę. Jeśli nie- nasza postać zapłacze Razz
Okazjonalnie można wyłowić skrzynki o różnych wielkościach i kolorach. Dają one odrobinę lepsze nagrody niż ryby. Aby otworzyć skrzynię lub rozkroić rybę- klikamy je dwukrotnie. UWAGA! Może się nie udać! Wyciągane w ten sposób itemy można wykorzystać do "common craft" który działa jak crafting dwarfów, ale ma go każda klasa. Lvl crafta zależy od lvlu postaci. (Informacje o recipes do common craft pojawią się niedługo na stronie)

Proof of Catching a Fish:

Oprócz common craft, wyciągane z rybek specyficzne materiały można wymieniać na tak zwane "Proof of Catching a Fish". Itemy te używane są do uzyskania ciekawych skilli, ułatwiających życie głównie dwarfom. Kolejnych lvli skilli, oprócz Expand Trade, można nauczyć się co 10 lvli.

Expand Common Craft: Rozszerza "common recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Storage: Rozszerza warehouse o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Inventory: Rozszerza inventory o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Trade: Rozszerza buy/sell w private store o 1 slot na level, max 3 sloty.
Expand Dwarven Craft: (TYLKO Dwarfy, głównie Warsmith, tego skilla uczy się u zwykłego skill trainer'a, nie u fishermana) Rozszerza "Dwarven recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.

Ilość POCF (proof of catching a fish) otrzymywanych za itemy z ryb:


Fish Oil: 1 POCF
Greater Fish Oil: 5 POCF
Premium Fish Oil: 25 POCF
Fish Scale: 4 POCF
Shiny Fish Scale: 6 POCF
Fish Gem: 10 POCF
Shiny Fish Gem: 20 POCF
Thin Fish Bone: 6 POCF
Thick Fish Bone: 9 POCF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.lineage2mania.fora.pl Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin